.

.

Saturday, January 23, 2016

. bucketlist : Langkawi Day 2 - Part 2 .


Selepas penat ber-island hopping. Kami rest sejam setengah kat hotel. Lepas tu kami bersiap, plan asal nak ke Makam Mahsuri. Tapiii, too bad! Hujan pulak. Pasrah jelah. So, kami skip je. kami terus ke Pekan Kuah. cari Restoran Pak Haji Ya Nasi Ayam yang femes sangat tu kan. Restoran ni kat Kuah.

Di sebabkan masa aku sampai tu hujan renyai renyai, so aku tak sempat nak keluarkan fon dan snap pic depan kedai tu. Hmm, ambil kat internet aje leee. Mintak halal ye. Copy kat trip advisor. :P

Rasa dia? Ok sedap.  

Then kami gerak ke kedai Haji Ismali Group, hari ni kami ke kedai-kedai HIG yang kecik area Kuah. Ada dua buah kedai. Boleh tahan nak shoping okkk.Kami datang suvey je dulu. Kalau terus beli kang cairr coklat tu. Hari last baru nak menyopim.



Tak susah pun nak cari HIG ni. Kalau korang ada google maps pun dah cukup. tak pun tanyalah orang kat tepi tepi jalan. malu bertanya sesat jalan uolsss. :p Dua-dua kedai kami masuk. Syud nak suvey backpack. Aku? Coklat jelahhhh.


Lepas semua selesai, kami ke Pasar Kemboja. Huhh. Gila murah bajuuu! geng geng aku apaaa lagiii, kemain memilih baju. Aku je buat rileksss. Takut lari bajett. HAHA. Lagipun baju dah banyak ( sedapkan hati sambil tahan nafsu ). Semua dah penatt. Kami  decide makan kat gerai dalam Pasar Kemboja tu. Order laksa, tapiiiiiiii ermmm.. aku makan 3 sudu je. T___________T

Pasar kemboja ni bukanlah macam pasar jual ikan tu ye. Sebenarnya macam pasar malam or uptown je. :)



Selfie while waiting Saa, Cah and Cah's hubby shopping! Muka veryyy lesu. tak sabar nak balik hotel tidooooo. Esok nak pi Sky Bridge pulakkk! Yeayy! Stay tuned guys!

bajet day 2  :

Nasi ayam         : RM 7
Laksa                : RM 5
Minyak( Share ) : RM 3

TOTAL : RM 15

happiness is real when shared ;)

LINK :

0 comments: