.

.

Saturday, April 23, 2016

. Tips : 21 Benda yang Perlu Bawa Bila Travel .


Aku sejenis yang suka travel. Suka bercuti. Suka jalan-jalan. Tak kisah tempat yang dekat-dekat je pun. Asal dapat release stress. So, aku akan planning baik punya untuk trip tu. Aku akan survey macam-macam. Google sana sini. At least aku tahu apa yang ada kat situ, mana nak pergi dan tak de la lost sangat bila sampai kat tempat tu nanti. Hee. Plus, dapat la aku bajet banyak mana baju nak bawa.

Hari tu bila scroll fb, aku terjumpa tips dari Nota Perempuan Backpacker. So, kopi pasta kat sini. Don't worry, aku tak buang watermark depa dan aku mention mana aku ambik. :p

21 benda yang perlu di bawa waktu travel.


Tengok la jugak tempat korang nak pegi tu macam mana. Ada ke idok dobi nyee, hahaa. Kang pakai baju masham. ;p



Seluar memang tak payah nak beria bawak banyak. Repeat je. ;p



Yang ni setuju. Bawak yang nipis-nips sudah lah.


Kalau aku, suka bawa yang senang nak pakai. Yang jenis kau lipat pun tak kedut. Maknanya yang corak bunga-bunga. Kau lipat 10 pun tak nampak. Aku ada satu tudung fevret bila travel. Asyik pakai yang tuuuuuuuu je. 



Haha. Pepandai la ye.


Yesss, jangan la bawak tuala yang super besaq yang kau boleh buat selimut. HAHA. Aku bawak yang saiz kecik je. Kekadang tu tak bawak langsung. Biasa hotel ada. ;p



Ya ya ya. Snickers or sport shoes memang sesuai. Or aku suka pakai crocs. Basah pun boleh lap.


Boleh jugak pakai time transit mana-mana. Especially kalau tidoq surau air port! HAHA.



HAHA. Penting ni woi. Aku beli toiletriespack untuk travel kat Watson. Senang. Kecik dan jimat ruang.



Aku selalu spare panadol, minyak angin dan 'kokyok' atau salon pas. 


Coklat! Memang berguna wei. Tuari time aku panjat gunung, memang aku sikit lagi nak flat. Nasib ada Whittakers. Tak jadi nak pitam. HAHA.


Yang ni kira paling terpenting la kan. Rugi ler travel jejauh kalau tak ambik gambar. HAHA






Tuari aku ada pegi satu negara ni. Toilet die haremmmmmmm tak de paip. Nasib ada botol kosong. HAHA. Pengalaman.



Yang ni memang kena bawa lebih. Kalau boleh tapau sikit letak dalam beg. HAHA.




0 comments: