.

.

Tuesday, June 28, 2016

. Road Trip to Miri : Taman Awam Miri .


Last day. Kami check out dan breakfast.  Kami plan nak balik ke Lawas sebelum zohor. Tapi kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan. Terlajak enjoy. Hampir jam 3 petang baru bertolak balik. Dah nak masuk Asar. HAHA. Kannn. Perempuan macam tu lah. Janji di capati. ;p


Lepas breakfast, kami ke kedai yang menjual kain batik sarawak dan kraf. Kat situ pun lame jugak. Puas hati si Wahid memborong kain. Aku macam biasa la, stick to the bajet. HAHA. Aku beli beg sandang patchwork je untuk adik aku. 

 

Kedai Rong Reng
14,Jalan Brooke, 98000 Miri
013-8372601 ( Mr. & Mrs George )

Aku siap join group auntie ni lagi. Kat dalam grup wassap tu memang majoriti guru-guru semenanjung yang biasa borong kain banyak-banyak. Hehe. Gigih kau demi nak beli kain batik sarawak yang murah. Retail pun dapat harga murah macam kat kedai. Cuma tambah postage je. Murah bah kan. Kalau korang nak beli kain batik sarawak, jangan lupa datang sini ye. Berbaloi baq hang. Rambang mata.

Then, kami terus ke Bintang Megamall demi mencari sesuap kek. ;p 


Happy Birthday to us! 

Pit stop terakhir sebelum balik, Taman Awam Miri. Pusing-pusing sampai ketibas ( berpeluh ) satu badan. Nasib baik hujan, kalau tak agaknya lama lagi kami kat situ. Lepas puas bergambar, kami terus shoot balik Lawas. 




Haruslah lalu jambatan ni kalau ke sini kan. 




Gigih ke tepi jalan nak amik gamba dengan menatang ni. Hujan pulak tu. ;p



Bai Miri. InsyaAllah datang lagi. Banyak tempat lagi kat Miri ni aku tak explore. Hehe. 

Kami bertolak hampir jam 3 petang dan sampai kat Lawas magrib. Thanks guys for the wonderful experience. Pengalaman jalan kaki dari dalam car park mall keluar mall sebab gate mall kunci. Itu yang paling bongok aku rase. HAHA. Btw, next trip????


 happiness only real when shared ;)

 

0 comments: