.

.

Sunday, June 10, 2012

. pulut orang kawen .


scheduled pot.


Pulut orang kawen? Haa. Apa tu. Ala, mesti la korang tahu kan. Kalau kat Kelantan, orang panggil pulut semangat. Yang baut cucuk2 bunga telur tuh. Hihi. Adat tu masih lagi di amalkan kat Kelantan, khususnya kampung aku. Kalau sanak saudara aku kawen, mesti nenek aku yang buat pulut tu. Haa.. Korang jangan tak tahu, nenek aku terer buat benda2 nih. Meti orang suruh dia punyaa! Aku kawen nanti pon aku nak nenek yang buat!

Dah tu, kalau bab masak-masak mase orang kawen ni memang orang kampung AKAN panggil atok sedara aku. Haa.. Pakeh lengkap beb. Nak kawen nanti. Hihi. Saudara belah mak aku ni ramai. So, kalau nak kawen tu, tak da masalah. Kita leh rewang-rewang smpai pagi toqq!

.
.
.
.



Ni ha pulutnya. Sedap d makan beb! Hihi. AKu memang suka bebenor makan pulut mulut ni haa... ;p



Ni la pulut semangat yang aku cakap tu. Ni masa kenduri anak sepupu mak aku 3 4 hari lepas. :)





2 comments:

Pn. Sheila@CC said...

akak mmg suka mkn pulut org kawin... syok tgk warnanye sama... hehe

Cik Ecah said...

eheee pulut wane wani...
mcm unik jer...pes time tau ni ;)