.

.

Wednesday, October 14, 2015

. pasir mas.. again? .


bukan isu daerah mana kau datang. tapi........... erm.

im just exhausted. tired being in a relationship. maybe?

when a man approached me, the first thing i will ask him...and i really did it

' asal mane?'  dah memang aku tahu dia asal kelantan, tapi aku nak tahu daerah mana.
and he said  "pasir mas"

and i was like.... errr...... again and again and again?

aku ni kena sumpahan dengan orang pasir mas or what? tak dela fobia. cuma takut. bimbang.
the first 'cinta monyet at school'. he came from pasir mas.
then the second main main cinta, that time aku kat maktab perguruan, the guy also came from pasir mas.

then bila aku matured enough untuk bezakan cinta monyet dan cinta serius... aku jatuh cinta lagi. also from pasir mas. third time! im really in love. tipu lah kalau tak pernah berangan nak kawen dengan that guy. 4 years kot. i love him so much. at last apa jadi? hmm... sampai sekarang tak move on lagi. mulut je cakap nak move on. tapi hati?

and now,( forth time) a man approached me. also from pasir mas. what i should say to him?

" oh please, im tired being in a relationship with the pasir mas guy."
like that? hahahahaha

sebenarnya bukan dari masa asal die. cuma aku masih kunci hati untuk lelaki lain. aku masih gigih harap he come back to me and ask me to marry him. gila kan? tapi kadang-kadang aku rasa penat weii bercinta. please leave me alone. aku boleh apa hidup sorang. serabut dengan relay yang entah apa-apa. bagi aku masa untuk setlle down. untuk lepaskan semua rasa yang aku bina untuk dia. susah untuk buang rasa sayang yang setinggi klcc tu. susah.

lagi susah sebab dekat phone contact pun still aku mark as favourite. and, aku put 'on' facebook notification for every his single activity. kau rase? ok. ni first time aku bukak rahsia kat public. hahaha. as a aku tak reveal siapa dia, ok kot kan.

the main point is, aku tak bersedia untuk kawen, untuk serius relationship dengan orang lain lagi. ' rilek dulu. bia bia la dulu'

one day,  we ( siblings ) chat on whats app,
 kimi ask me " aku bila nak dapat abang ipar?"
then apiss tolong jawab " mii, kalu mu nak dapat abe long, tunggu tompok ( our kucing ) bertanduk dulu lah "

hahaha. see?



0 comments: