.

.

Thursday, March 29, 2012

. cikgu dan anak murid .



Uih. Sapa kata senang jadik cikgu haa? Uhuu. Perlukan mental dan fizikal yang sangat kuat. Kalau murid-murid yang nakal. Maka, dengan ini, saya menasihatkan anda-anda menyediakan strepsils banyak2. Tapi, nasib gak la murid-murid aku tak nakal. Dengar kata. Dan sangat baik! Syukur...


Tadi, masuk kelas tahun 2. Waktu BI. Apa lagi, suruh diorang melukis, susun meja and bersih kelas. Aku pegang rotan, haa... semua buat keje. Bagus pulak. Senyap je. Siap datang sorang2 mintak sign aku. Ada sorang murid ni, siap cakap, nanti nak bagi aku hadiah. Ada yang suruh aku terus mengajar... Hmm. Budak-budak, excited bebenor dapat cikgu baru. Sama la macam adik kesayangan aku Yana. Kalau ada cikgu baru. Excited aje bercerita kat aku.


Bagi hadiah? Erm. Normal la tuh. Adik aku Yana pon same. Untung la jadi cikgu ni. Ramai orang sayang kann. ^^ Sepanjang praktikum ni, aku dapat adapt sikit2 suasana sekolah and pupuk la semangat nak mengaja tuh. ^^


Haa. Tadi, ada dua orang murid lukis untuk aku. Salah satunya ......


.
.
.
.
.
.
.
.
.





Ahaa.. Bila masa pulak cikgu kawen ni? Tak pasal-pasal dapat title 'puan'. Btw, tengs yea. Nampaknya anak murid-murid pon tak sabar nak suruh cikgu kawen. Doakan jodoh cikgu datang cepatcepat yerk. Hihi.



0 comments: