.

.

Tuesday, November 17, 2015

. jenis kawan baik .


kawan baik? malas nak ulas panjang panjang. korang semua tahu kan. hampir semua orang ada sorang atau beberapa orang kawan baik. in fact, aku pun ada. ramai. dan banyak jenis kawan baik. hari ni macam mood nak cerita pasal 'jenis kawan baik'. heh. jenis? are u sure siti? hahahha

satu. seorang kawan baik tempat kau mengadu segala cerita. dialah pendengar setia. dialah pemberi nasihat berguna. dialah juga diari bergerak kau. dan dia juga akan sapot segala apa yang kau buat dan halang kau dari buat benda bodoh. tapi, pada masa yang sama. kau pun jadi pendengar setia dia. pemberi nasihat di kala dia perlukan kau. give and take.  win-win situation

dua. "kawan-kawan baik". atau pun geng. ya. di sekolah dulu mesti korang ada geng korang sendiri kan. geng nakal. geng skema. geng ayuayu. geng ponteng kelas. geng hot. hahaha. kebanyakkan 'geng' macam ni memang konpom lah bestfriend forever. aku pun ada. in fact, kalau ada geng macam ni memang seronok instead of sorang kawan baik kan? korang boleh bergosip sakan. ketawa tak pandang kiri kanan. sebab aku dalam dunia kau bersama geng. tapii, dalam ramai ramai tu mesti ada sorang yang kau kamceng gila. and bukan semua benda kau share ngan geng yang lain. mesti ada sorang tempat kau mengadu masalah. kan??   zaman sekolah menengah aku ada geng. bila masuk matrik, pun ada geng. dannnnnnnn, kat kampung pun aku ada geng. dan geng aku kat kampung tu semua dah kawen. tinggal 2  ketul je lagi masih krik krik membujang termasuk aku. HAHA

tiga. declare as 'bff'. ya,. memang korang berdua kamceng. tapiii, bukan win-win. maksudnya. kauuuuu je yg selalu dengar masalah luahan hati dia. kau jelah jadi pendengar setia. bagi seketul dua ketul nasihat. tapi, bila tiba time kau nak cerita masalah, 2 3 minit je bertahan.. lepas tu dia dok putaqq cerita. " haa. aku dulu... bla bla bla...", atau pun, " same lah macam aku......."

see? macam mana tuh. time dia dok luah, kusyuk kau dengar. siap perah otak bagi nasihat bagai. bila time kau, pendapat langsung tak bernas. pastu dok cerita masalah or pengalaman dia pulak dahhh. macam mana tu? aku penah kena ok. huh. berasap jugak. even dia kawan rapat, tapi panas hati jugak. macam tak ikhlas jek dengar. haha. lepas tu aku tak cerita dah. :P kawan baik yang macam ni, best untuk hang out, gosip. untuk share masalah ko, kirim salammm. sebaliknya kau tempat dia mengadu. memang lah kau dia anggap bff. tapi kau rasa? hahaha. no komen.

empat. " bestfriend for life ". dia bodyguard. dia diari online. dia guru kaunseling. dia cikgu memandu. dia teman shoping. dia driver. dia penasihat terbaik. dia " boyfriend segera" bila kau perlukan boipren. dia peneman kau kemana-mana. dia geng gosip. yang penting, kau berdua tiada rahsia antara satu sama lain. kau memang tak boleh sesekali cuba tipu dia sebab dia dengan sekilas pandang je boleh detect. dari air muka kau pun dia dah tahu apa yang tersirat dalam hati. dia dah boleh baca dari riak wajah or tingkah laku, even dari cara kau bercakap. dia memang best!

sebenarnya aku rindu dia. dia bestfriend for life. tapi, adat la,bila bffl kau tu lelaki. bila dia dah ada seseorang dalam hati. kau dah jadi yang kedua. dan aku pasti awek dia pun taknak dah aku berkepit dengan boipren dia.awek dia pun agaknya dah naik menyampah dengan aku. kan? hahahha. nevermind.

semua jenis kawan baik kat atas aku ada. korang?


InsyaAllah bestfriend yang terbaik dan yang tidak akan menghampakan aku ialah suami aku nanti. amiiin.


0 comments: