.

.

Wednesday, January 22, 2014

. preloved .




beli secara online. ya, aku sangat suka beli online ni. especially novel(s) la kan. sebab kau guna hujung jari je, klik sana klik sini, transfer duit. novel sampai. kekadang postage tu dorang tak caj pon. mostly novels yang aku beli from company sendiri which is KAKI NOVEL, KARYA SENI, PENULISAN 2U.

tapi 2 3 hari lepas, aku mula suka beli preloved novels. for those yang tak tahu, preloved novel ni novel terpakai. harga dia lebih murah dari novel yang baru tu. tapi, condition dia tip top la. konon nak berjimat (sikit), aku order la preloved novel. aku ambik set combo. 4 buah novel which is from the same novelis. 4 novel ni memang aku nak sangat. tapi kalau beli yang baru, mahu pokai duit poket kan. so, bila aku tengok kat grup preloved, ad yang nak let go RM100 for 4 novels. aku terus booked. and SHE give me her acc number(CIMB) and phone number.. ok. i told her i'll bank in around 5 p.m.

pukul 5 tu aku pegi ambik adik aku dulu and aku sampai lambat la kat bank. around 5.30 macam tu. then aku rasa tak sedap hati. tibatiba aku rasa nak bukak inbox fb. Yeahh. Thats right. owner novels tu cakap, die dah let go pada orang lain. walawehhh! kan ke die siap bagi acc num. kat aku???

then she said, 1st pay 1st served. eheem. gila ke hape. nasib baik aku bukak inbox. kalau tak, melayang la RM100 aku...! wat the...???!

Ok, aku admit, memang boleh nak buat rules macam tu. tapi fikir la oiiii, kalau la customer ko tak online, then terus g bank in duit, tak ke rugi?? naya la kat customer ko. patutnya ko bg la limit masa, kalau tak bank in duit dalam masa beberapa jam, ko let go kat orang lain. tapi takkkk. ko senang2 je bagi orang lain padahal ko dah nak jual kat aku.

macam mana kalau dua customer bank in pada masa yang sama. naya orangg oii. tahu la boleh refund balik. tu pon kalau ko jujur and refund balik duit orang tu. kalau ko buat bodoh je macam mana? memangg aku serikk weh. serik...!!


1 comments:

msredcheesecake said...

nilah yg akk malas online shopping ni...hhee... seb baik kan...