.

.

Monday, January 6, 2014

. drama/filem adaptasi .




Setelah lama aku tak menulis atau lebih layak aku panggil merapuu, hari ni aku rajin pulak nak tulis pasal lambakan drama adaptasi daripada novel kat tv.

Benda ni bukan baru, tapi dah lama. Cuma dulu dulu tak banyak sangat drama adaptasi ni haaa. Tapi tahun lepas (2013) memang banyak dah muncul drama adaptasi ni. Dan aku baca kat internet, tahun 2014 adalah tahun lambakan drama adaptasi. 

Tapi best jugak tengok drama adaptasi ni, sebab dah konpem-konpem best kan. Producer mesti la ambik novel yang best je untuk di dramakan. Takkan la nak amek novel yang suamsuam je kan haaa. Cuma pemilihan watak tu pentingg. Hii. Pandai pulak aku bercakap. Gaya pengkritik pulak weh. :D

Jom kita tengok senarai drama adaptasi. Tapi tak semua la aku letak sini. Semua yang aku upload sini aku dah baca novelnya dan tengok drama or filem adaptasi tu. Even ada yang aku terrrrr'missed' tengok kan. Tapi tak de efek pon kalau tak sempat tengok, aku dah baca novel tu! HAHA

Banyakkkk lagi novel yang di dramakan yang aku tak tengok, mostly yang tayang kat tv1 dan tv9. Alahaii... paham paham la kan. Channel tu jarang bukak kot! 

Satu lagi, bila tengok drama yang macam ni, aku boleh explain kat orang yang belum baca novel tu. Macam sekarang ni haaa, aku dan family selalu tengok drama Arianna Rose dan Bukan Kerana Aku Tak Cinta. So, aku boleh explain kat mak ayah aku, tu siapa, macam tu macam ni.. haaa. nampak? HAHA


                 STANZA CINTA                      KASH YANG SUCI ---> NORA ELENA (tv)

                                     BICARA HATI                                JAUH

       
PLAYBOY ITU SUAMI AKU                         SEHANGAT ASMARA 

    
                         OMBAK RINDU                                 ADAM DAN HAWA

Haaaa. Filem yang aku memang tunggu tunggu dulu. LBS. Sebab aku memang suka novel ni. Tiga tiga LBS aku baca tauuu. Dan aku lagi lagi lagi la excited sebab Farid Kamil yang jadi hero kan. Hiii.

           
LAGENDA BUDAK SETAN 1 & 2

SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA                          SETIA HUJUNG NYAWA

                       KAMPUNG GIRL                                       TEDUHAN KASIH

JODOH ITU MILIK KITA                          LOVE YOU MR. ARRROGANT


Yang atas tu semua dah dah selesaii di tayang. Now showinggg........

BUKAN KERANA AKU TAK CINTA. Memang aku suka gilaaaaaaa. Watak Jebat tu sesuai sangat dengan Sharnaaz Ahmad. Ohsem la! PROJEK MEMIKAT SUAMI. THE WEDDING BREAKER (ARIANNA ROSE TV3)

COMING SOON...................

      AKU BUKAN MISTRESS ---> AKU ISTERINYA           CERITA CINTA KITA



                         YES BOSS!                                  SUAMIKU ENCIK PERFECT 10!
 
Haaa. Drama Yes Boss pon aku tak sabar nak tengok sebab Fahrin Ahmad tu sesuai sangat dengan watak hero dalam novel ni


       MAAF JIKA AKU TAK SEMPURNA                     LELAKI EKSKLUSIF



                   PILOT CAFE                          TUAN RUMAH PEMBANTU RUMAH

Dan kalau awak awak semua  nak tahuu, penulis Tuan Rumah Pembantu Rumah ni kawan akuuu. Klasmate mase matrik. Gila excited bila dia tulis novel. Dia sendiri yang pos 3 buah novel dia kat akuu. Hewwwww. Thanks Asma!!



FILEM SUAMI AKU USTAZ.


Alahaii. Banyak sungguh drama adaptasi kan. Rasa macam nak tulis novel la pulak. Haha. Untung untung pengarah berkenan dengan novel aku. Dah la aku ni peminat tegarrr novel. Addicted bebenor dengan novel. Sejak jadi penganggur terhormat ni, aku rasa dah 10 buah novel aku beliii. Hoii! Banyak tu, dalam masa sebulan lebih je. Hushhh. Membazir ke? 


p/s: gambar copypaste dari google.

2 comments:

Unknown said...

Drama adaptasi kebanyakan nya memang best ;D hee.

Akupenghibur.com said...

wow banyak rupanya yang di adaptasikan