.

.

Thursday, January 9, 2014

. nervous nak jadi cikgu? .




Mood menulis merapu muncul kembali. Hehehe. Mungkin sebab bosan tanam anggur? Maybe? :D


Dua tiga hari ni aku asyik terfikir.


Bolehkah aku menjadi seorang guru yang baik nanti?
Boleh ke aku ajar budak budak sampai dorang faham?


Ahh. Mungkin ada cakap aku loser! Weiiii, dah nak jadi cikgu pon boleh fikir macam ni ke? Soalan macam ni budak praktikal je patut tanya.


Tu mungkin kata mereka. Tapi bagi aku, aku perlu tanya soalan tu setiap hariii. Bukan senang nak jadi cikgu, nak kasi murid faham. Tambahan aku cikgu sekolah rendah. Neves pulak aku nak mengajar. Masa praktikum lain weh, even orang cakap, alahhh dah 4 kali praktikum pon neves ke, tak reti mengajar lagi ke...


Hoi aokme semua, praktikum lain, dah jadi cikgu ni lain. Masa pratikum just mengajar 3 bulan, masa ni kita tak fikir result exam murid macam mana. Prestasi macam mana. Bila dah jadi guru nanti, semua tu kena fikir. Kalau result down, haahhh, sedia la nak menjawab dengan GB.


So, be prepared.


Semuanya atas usaha sendiri. Kita kena sentiasa belajar dan belajar.
 

Macam orang belajar kereta jugak. Mula mula belajar, nak masuk gear 1 pon ketar lutut. Buat 3 penjuru pon langgor divider. Haaa. Bila dah pro, macam pelesit pulak gayanya. Hiii.


Konklusinya, aku sedang neves. 





0 comments: