.

.

Thursday, March 20, 2014

. doa bertemu jodoh .



Hari ni off topik merapu ya. Ini serius. Khas untuk kawan kawan yang belum bertemu jodoh termasuk aku. Walau ada kekasih, tak semestinya dia jodoh kita kan?


Aku pon dah serik kena jawab soalan ' bila nak kawen?'  ' bila nak bertunang?'

huu. Ya, aku umur 25, tapi nak buat macam mana, jodoh semua sudah di tentukan. Trend kawen muda sekarang, tapi dah jodoh aku bukan awal macam orangg lain. Apa nak dikata? Kan? So, kepada kawan kawan, jom kita terus berdoa dan berdoa agar ditemukan jodoh. Doa itu senjata orang mukmin. ;') doa juga senjata paling berharga yang kita ada. InsyaAllah, Allah dengar setiap doa hambaNya. The power of doa. Percayalah. 



doa-bertemu-jodoh-untuk-wanita

Doa Bertemu Jodoh ini dipetik dari laman web, Darussyifa’.





Gantikan sebutan yang bertanda bulat (dia) kepada sebutan pada jodoh korang.

  • Contoh pertama - jika yang berdoa itu perempuan untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA kepada HU (dia lelaki dan sebutkan terus nama lelaki yg ingin korang di jodohan)
  • Contoh kedua - jika yang berdoa itu lelaki untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA (dia perempuan dan sebutkan nama perempuan yang ingin korang jodohkan)
  • Contoh ketiga - Jika ingin doakan untuk diri sendiri atau mereka atau kami, tukarkan kepada sebutan HA mengikut sebutan2 yang telah di berikan.
NA - kami, HUM - mereka, NI - saya  HU - dia (lelaki), HA - dia (perempuan)
 
 
"allahummaj'alha" jadi "allahummaj'alhu".."wabasshirha" jadi "wabasshirhu" dan "waballigha" jadi "waballighu"..


Jangan lupa mulai doa dengan baca surah Al Fatihah.

InsyaAllah, jangan pernah berhenti berdoa. Jangan pernah penat berdoa dan redha dengan apa yang telah ditetapkan oleh Allah. :')



sumber : http://kongsibersamanora.blogspot.com

0 comments: