.

.

Wednesday, March 19, 2014

. perkongsian .



Aduh. Mood perkongsian je sekarang ya. hii. Ini sekadar perkongsian daripada sahabat aku. :')


Untuk yang belum berkahwin, percayalah jodoh kita dah tertulis sekian lama. Tapi hanya Dia yang tahu. InsyaAllah nanti pada waktu yang tepat dan keadaan yang tepat, pasti dia akan muncul.


" Agaknya apa jodoh kita tengah buat sekarang ya? " Hehe. Aku selalu senyum sorang sorang bila fikir tentang siapa dan apa yang dia buat.


Apa yang kita perlu buat sekarang ni, jom kita ubah diri ita menjadi lebih baik. Sebab Allah cakap lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Mari kita semua berdoa semoga dipertemukan dengan orang yang menyayangi kita dan keluarga kita.


Kepada yang baru putus cinta kan. think positive kawan kawan. Mungkin Allah turunkan dugaan ni sebab kita belum layak untuk mendapat cinta manusia. Sebab apa? Sebab kita sibuk mengejar cinta manusia sehingga alpa meraih cinta Dia. Kita lalai. Cari diri sendiri dahulu.


Bila sedih, its ok untuk korang menangis dan bersedih. Pujuk lah hati dengan ayat ayatNya. Percayalah setiap duaan atau musibah yang Allah beri pada kita mesti ada hikmah yang Allah nak berikan pada kita di hari medatang. Cuma dalam bentuk apa, bila, bagaimana kita tak tahu. 


Bersangka baik dengan Allah. Dia tahu siapa dan apa yang terbaik untuk kita. Allah Maha Mengetahui mana yang terbaik sebab Dia lah sebaik baik perancang. Allah tak bagi jodoh kepada kita lagi sebab bukan waktunya lagi.


Allah uji kita dengan kehilangan hamba Dia. Alhamdulillah, Allah masih sayangkan kita, cuba bayangkan kalau Allah biarkan kita larut dan hanyut?? Nauzubillah.


Jadi, always be positive, tapi jangan terlalu postif, simpan sikit yang negatif tu supaya kita tidak terlalu kecewa dan terluka.


Allah love us!



0 comments: