.

.

Friday, December 18, 2015

. Tips : 11 masker untuk hilangkan jerawat .


Jerawat? Musuh ketat kaum wanita. Dulu time sekolah memang aku benciiiiiiiii bebenor lah kalau muka ada jerawat. Tapi lama lama jadi malas dah nak kesah. Sejak aku masuk IPG dan sampai aku dah keje. jerawat jarang menepek kat muka. Alhamdulillah. Naik seketul dua time period dan kalau kalau aku tersalah makan belacan. T_________T


Sini aku nak share tips hilang kan jerawat. Aku kopipasta dari Velvety Skincare. Ada juga tips aku dah cuba. Tapi tak menjadi. Ok, nanti korang baca caption dekat gambar k? Yang bestnya, masker ni semulajadi. Tapi depends jugak. Ada orang try buat, menjadi. Ada yang takkkkk. So, jangan salahkan petua ni ok. Kulit kita lain lain struktur dia. :)

 

Kayu manis + madu. Yang ni aku dah try. Tapi end up die? Tempat jerawat tu jadi hitammmm hitammm. Paruttt jelas dan nyata. Jerawat memang kecut. Tapi parut hitam pulak yang tinggal. Mungkin sebab panas sangat kot? Menyesal buat. Lepas tu aku tepek bedak sejuk + air asam jawa. Hari hari pakai. Alhamdulillah, 2 weeks later, muka aku ok. 
 
 putih telur 

 
kulit limau dan perahan jus limau

 
minyak neem. ( first time dengar )
 
betik. tahu tapi tak pernah cuba.

 
strawberi + madu. baru tahuu. tapi buah ni mahai bhaiii

 
daun basil

 
tea tree oil. aku memang guna tea tree oil tapi bukan fresh la. bodyshop punyaaa. since 2007 hokkayyy. memang berkesan. superb!

  
tomato. punnn tak pernah cuba

 
serbuk bunga raya + madu + santan. erkkk. yang aku tahu, bunga raya pakai kat rambut je.

 
gel aloe vera. ooooh. aku biasa letak jel ni bila kulit keringgg.


kalau korang nak tahu jadi ke tak. cubalah. baru tahu. hehe. selamat mencuba!
 


0 comments: