.

.

Tuesday, December 8, 2015

. what the elders sayyyyy .


orang tua-tua cakap, pegi majlis kahwin or kenduri kawan kawan untuk ambik berkat. betul ke? masalahnya dah berpuluh-puluh majlis aku pegi. tapi satu pun tak melekat berkatnya. hahahha

pada pandangan aku pulak, jodoh memang tak datang bergolek, kita kena usaha. walaupun dah ada boipren, tapi kita kena usaha untuk halalkan hubungan itewwwwww. ada boipren yak semestinya jodoh datang cepat. ada je yang kapel bertahun-tahun masih tak kawen. ada jugak yang kenal 3 4 bulan terus kawen. itu di namakan jodoh.

so, stop pertikai kenapa dia kawen awal. kenapa dia tak kawen lagi. kenapa adik dia kawen dulu. kenapa dia tak kawen lagi sedangkan dia cun/hensem, hoiiii. tu semua ketentuan Allah. siapa kita nak pertikai. yang dah kawen, jaga hubungan yang korang bina tu baik baik. kepada yang belum kawen macam aku....

perbaiki diri. jadi manusia yang lebih baik. mungkin kita belum cukup sayang diri sendiri, sebab tu Allah tak hadirkan seseorang untuk kita sayang sepenuh hati.

mungkin juga kita belum jadi yang terbaik untuk diri sendiri. jadi, perbaiki diri. mungkin sebab itu Allah belum temu kan kita dengan si dia. jadi yang terbaik untuk diri sendiri dan bakal suami/isteri. think positive. setiap apa yang Allah aturkan itu semuanya baik. Dia beri apa yang kita perlu. bukan apa yang kita nak.

orang yang kawen awal, berpeluang berbakti pada pasangan. sedangkan kita, yang belum kawen, rezeki kita untuk lebih lama berbakti kepada parents. Allahuuuuuuakbar!  Hebat sungguh takdir yang Allah tetapkan. percaya pada Allah. Dia sebaik-baik perancang. tapiiii, jangan putus putus doa supaya di temukan dengan jodoh kita dan di permudahkan segala urusan. InsyaAllah Dia bantu kita! Allah kan sayang kita. :)

#teamsedapkanhatisendiri

happiness is real when shared

0 comments: