.

.

Thursday, December 31, 2015

. Selamat Tahun Baru! .

scheduled post, 31 December 2015,  11.59 p.m

Pejam celik pejam celik. 2016 dahhh! Rasa baru semalam ambik result SPM. Rasa baru semalaam daftar PLKN. Rasa baru semalam masuk matrik. Rasa baru semalam jejak kaki ke IPG. Rasa baru semalam lapor diri di sini. How fast time flies by and you don't even realize it!

So, azam? Typical sungguh. Kalau tahun baru mesti azam baru? Alah, tunaikan dulu yang lama yang tertunggak tu okay?

For me, azam is not about the 'list' semata-mata. Apa yang nak kau achieve. Tahun ni nak apa, nak pegi mana and at the End of 2016, all your azam is accomplished.  Its all about 'do and don'ts' and just folow the flow. Err, am i right? Never mind, padang lain belalang, lain orang lain azamnya. Kann?

Aku? Aku bukan tak ada azam. Cuma aku tak pernahhhhhhhhhh listkan apa yang aku nak achieve untuk tahun tersebut. Errr.. loser ke weh kalau tak ada azam? Even aku tak ada spesific list, tapi aku ada target and perancangan aku tersendiri. Apa yang aku rasa aku nak buat, aku buat. Tak beria listed all teh thing to do excepttttt tempat percutian. Tu memang aku siap siap list mana nak pegi. :P Lain orang lain caranya kan.

So, for 2015, i think my mission accomplished! HAHAHA. The place that i want to visit most in Sabah is Gunung Kinabalu ( peak ya! bukan kaki gunung! ) and Pulau Mabul. Anddddd i make it real! Not in my dream anymore!


Gunung Kinabalu, 27 Mac 2015 

One more thing, apa yang selalu aku pegang bila masuk tahun baru, aku nak berubah menjadi lebih baik dari sebelumnya. Nak perbaiki diri. Mana salah silap yang penah aku buat, aku harap aku tak ulang lagi. Aku nak sayang diri aku lebih daripada aku sayang orang lain yang belum pasti jadi yang halal buat aku. Family comes first.

Pulau Mabul, 29 Ogos 2015

It's a wrap for this year!

Let this coming year be better than all the others. Vow to do some of the things you have always wanted to do but could not find the time. Call up a forgotten friend. Drop an old grudge, and replace it with some pleasant memories. Vow not to make a promise you do not think you can keep. Walk tall, and smile more. You will look 10 years younger. Do not be afraid to say, I love you. Say it again. They are the sweetest words in the world

happiness is real when shared ;')

My Waiting List is here!

0 comments: