.

.

Wednesday, July 10, 2013

. Puasa dan Ramadhan .


Heyyyyy uols!

Ops. Assalamualaikum kawan kawan. Heh. Sopan sikit. Bulan puasa ni mek. Hihi.Bulan puasa je ke kena sopan weh. Teruknya iols niii..

 Belum terlambat lagi kalau aku nak wish Selamat Menyambut Bulan Ramadhan.. Semoga bulan Ramadhan kali ni lebih bermakna dan kita semua dapat melipat gandakan amalan kann. Walaupun ayat ni dah macam cliche, tapi aku nak taip jugakk. ;p

Tahun ni, aku puasa dekat Raub. Maklumlah, sedang ber internship kann. Cepatnya masa berlalu, rasanya baru tahun lepas aku sambut bulan puasa dan berpuasa kat Pos Betau. Masa tu tengah praktikum kat Sk Betau. Sumpah, sangat sangat sangat seronok. Hah. Kau tengok berapa kali aku ulang perkataan sangat tu kan. Jadi, memang seronok la weii. Apa tak nya, dah la duduk kuaters free, just kena bayar bil api. Bil air takyah bayar sebab air fresh dari bukit. Makan pulak free. Di ulangi, free. Free sebab makan kat dewan makan asrama. Memang kakak tu masak lebih untuk warden kat situ. So, kami menumpang la. Dah GB offer kan. Kat situ, cikgu je puasa sebab pelajar orang asli. Non Muslim. T_T
Warden pulak tak ramai, sebab student pon sikit je. ustaz Shuk, cikgu Meor, cikgu Adele, cikgu Aidil, dengan abang Din. Kau tengokkkk, lelaki semua. Muehehehe. 

Tahun ni dekat Raub. Tapi, no makan free lagi ye. Semua sendiri tanggung.  = =' . Sendiri tanggung tu maksudnya mak ayah yang tanggung, sebab elaun belum di kreditkan lagi. Phewww. Mencabar sungguh weh. Ayah aku asyik talipon. Tanya cukup ke belanja, sebab ni kan bulan puasa, kot kot la aku nak makan sedap sikit. Dia taknak aku tahan selera makan sebab tak hade duit. Oh God. Sebak aku. Sebakkkk. Ayahhhhhhhhhhh. Ayah la ayah yang paling baik di duniaaaaa! Macam nak menangis. Tapi tahan je la. Dont cengeng-cengeng. ;'(


Ok la uols. Mood dah lain macam. Bai!




1 comments:

nadia farahida said...

cikggguuuuuu,
selamat berpuasaaaa :)