.

.

Tuesday, March 29, 2016

. Penang Trip : Bajet 3H2M .


Last day. Fuh. Kalau bercuti...cepat je masa berlalu kan. Cuba kalau keje, lambatnye masa. HAHAH. Pagi ni pukul 7.15 kami bertolak dari hotel. Kami ke airport naik kereta yang Syud sewa. Owner kereta tu minta kami tinggalkan kereta kat tempat parking saje. Sempoi.

Perjalanan ke Bayan Lepas tu smooth je mula-mula. Tapi kami tak jumpa jalan nak masuk airport, dok berpusing keliling airport je. Hahahah. First time kan drive kat Penang. Serius lawak. Time tu dah pukul 8 pagi. Flight kami pukul 9 pagi. Tapi aku tak gelabaha sangat sebab airport Penang tak besar macam KLIA2! HAHA. Cun pukul 8.15 pagi kami check in dan tunggu flight ke Subang.




While waiting for our flight to Subang. Banyak la throwback cerita itu dan ini. Hahahaa. Tak puas bercuti katenye. Nak repeat or plan ke tempat lain? Hehe.


 Dua hari meredah panas, terbakorr dah muka aku haaa. Takpe, berjalan punya pasal, muka hitam takde hal. Time ni semua penat. Naik flight semua mentidooo saje. Pukul 10 lebih macam tu kami sampai kat Subang. Syud dan Yeng terus balik sebab dorang memang keje kat Selangor. Cah pula ke TBS, bas dia ke Paka pukul 1.30 petang. Aku sorang sorang kat Subang Airport, tunggu next flight ke Kota Bharu! yeayyyy!!!!!! Balik kampung! Kali ni aku naik Fireflyz balik KB, dapat RM49 je. Haha. Jimat uols.


so, total bajet berapa? Aku just bawak cash RM250 untuk belanja + Pakej yang kami ambik dari Malindo Holidays RM 202.80 ( hotel 3d2n + return flight )

TOTAL BAJET

Day 1                    : RM 61.90
Day 2                    : RM 147.40
Malindo Holidays  : RM 202.80

TOTAL : RM 412.10

Alhamdulillah masih dalam bajet. Masih lebih RM 40 untuk aku belanja adik aku as upah dia amik aku kat airport KB! Hahaha. 

Tips : 
1. aku kalau nak bercuti, aku suka plan awal. senang  nak anggar bajet.
2. aku akan survey tempat nak pergi tu. senang nak gerak dan cari makan.
3. aku akan simpan duit awal. means tiap tiap bulan simpan untuk trip tu.
4. time bercuti tu, aku takkan belanja lebih daripada bajet.
5. aku akan letak duit belanja dalam beg kecil dan bawa time travel.
6. kalau duit dalam tu habis, aku tak akan belanja lagiiiii. mereput lah kauuu sitiiiii
7. kalau duit trip kali tu ada lebih, aku akan masukkan ke dalam tabung untuk next trip.

sekian carutan daripada cikgu sitiiiiiii.


happiness is real when shared ;)


link :

0 comments: