.

.

Friday, April 12, 2013

. cili kan saja .


Aku bukan nak cili manusia. Aku cuma nak cerita pasal aku suka makan cili. Hantu cili. Fanatik cili. Dan segala cili lagi. Dedulu, time mula mula menceburkan diri dalam bidang cili mencili ni. Senak gak perut. Tapi bila dah biasa. 2 3 biji cili tu biasa dah aku telan. Kawan kawan dok cakap pedasss pedasss. Tapi aku tak rasa apa pon. Siap tambah cili extra lagi ada lah. Hihi.

Oleh itu, mak aku tanam cili banyak banyak kat rumah. Time aku tak balik kampung, cili kat pokok tepi dapur tu, lebattt je. Merahhhhhhhh je. Bila aku balik je, habis aku petik. Tinggal daun dengan dahan saje. :P

Kat belakang rumah aku, banyakkkkkk pokok cili. Tapi nak pegi tu, kena rentas sungai. Ala, sungai cetek je kot. Haha. tapi jauh jugak la. Tapi tak sampai 100 meter pon. Haha. Banyak sangat. Maklumlah, rumah aku di kelilingi oleh tumbuhan makanan. Err... tumbuhan makanan?????????????


Contohnya...



Tebu



Nanas or Nenas?



The Chili(s)


jalan menuju ke situ. korang nampak macam seram kan? tapi aku dah biasa. aku anak kampungggg. cewahhh!




Tu diaa.. dari jauh rumah aku....



ok. dah merepek. bai!




RESPECT and TRUST. The two easiest things in life for someone to lose and the hardest things to get back.



0 comments: