.

.

Friday, April 5, 2013

. sekolah kebangsaan gali .



Semenjak dua menjak ni rasa macam sibukkk sungguh. Huh. Siapa kata guru tak banyak kerja? Haa? Jawab. Jawab. -.-

Jadi cikgu ni, kita kena bersedia hadapi segala kemungkinan. Tugas-tugas yang tiba tiba mucul *tinkkkkk! Macam magic gitewww uols. Contohnya, masa belajar kau dulu kau amek major BM. Minor PJ. Macam aku sekarangg ni. Tapi kan, bila kau pegi sekolah, bila dah postingg. Tetiba kena ajar KT. Eh, KT dah nak mansuhkan. Haa.. tetiba kena ajar KH. Ataupun PSV. MATH ke. Haa. See?



Beberapa minggu lepas, sekolah aku ada buat event, Hari Anti Dadah. Hari tu jugak ada Kejohanan Bola Baling dan sekolah aku jadi tuan rumah. So, pepagi tu, aku bertenggek la kat tepi padang. Sambil sedut udara pagi, sambil usha coach2 muda yang datang. HAHA. :P

Tetiba, Badrul dengan Danish datang. Bawak kertas. Aku syakk dah. Aku syakk dah. Sekali memang betul. Depa cakap, cikgu Dasuki suruh kami jadi emcee. Err. Aku dah tercenganggg dah. Aku? Event melibatkan orang luar pulak. Hoi. Cuak den cuak. Biasanya Along yang jadi emcee. Tapi hari tu, dia kena urus bebduak bola balingg. So, aku la kena eh? Cuak kau cuakk.

Masa briefing tu, macam-macam dah aku tanya. Hoi. Gugup. Gugup. Lastly, aku tibai je. Merapu meraban sudahh. Haha. See? Tak terjangka kan. Tapi, sebagai cikgu BM, memang kau kena readyy la. Freshie lak tu. Err..



Secondly, aku pasti, kau akan disuruh latih budak-budak. Latih ape? Kalau lelaki, konpem bola sepak. Perempuan? Bola jaring la bhai. Errr.. bola jaring? Sumpah aku tak reti weh.! Tetiba suruh aku turun latih budak. Aku ok kan aje. Bukan tak reti langsung. Aku tahu sikit-sikit jela. Sebab tak pernah main. Zaman-zaman sekolah dulu aku main hoki ngan balapan je kau. Tak pernah aku main bola bola bagai.


Time mesyuarat PIBG pulak, kena jadi pencatat. Tulis-tulis kat whiteboard. errr. Yang tu biasa je. Nasib baik tak suruh jadik emcee lagi. Haha.


Bertuah sungguh aku. Dapat hamper cabutan bertuah.



4 Arif.



Tahun 2 Arif. 
Cikgu dan suami. Errr.?



Syed. Danial. Idayu. Dania



Ilmu baru. Buat bunga riben. Kak Tillah tanya aku, pandai buat bunga riben tak? I was like.. err.. er... nak angguk ke geleng? Lepas tu aku buat muka blurr. Haha. Kak Yati terus panggil. Kebetulan tak hade kerja, aku join jela. Kak Yati pon rupa-rupanya tak pandai buat! Haha. Membebel Kak Ami. lastly, Kak Ami ajar kami. Dia buat kejap je. Kami berdua buat, berjam-jam, baru siap 5 bunga. HAHA. Sadisss.



Last sekali, kaunseling percuma. HAHA. Ingat aku tak reti 'basuh' budak ke? :P


Kesimpulannya, bersedia lah dengan segala kemungkinan. Tak kira wak kerja guru ke, engineer ke or wat ever lah.

Yang pasti,

I'm fall in love with my profession. Seriouslyyyy!


0 comments: