.

.

Wednesday, April 6, 2011

:: pesan ayah saya ::




susah jadi manusia neh kan? sat gi ade yang tak puas hati. ada yang tarsing. ada yang tak suka perangai kita. ada yang terlampau baik ngn kita. ada yang buat2 baik. hesh. penat dengan kerenah manusia sekarang.

siyesly, ermm..tetibe aku speechless. penat. susah nak jaga hati semua orang. susah nak jadik 'orang baik' setiap masa. aku juga manusia. yang selalu buat silap. selalu khilaf. nobody is perfect rite? yes. yes im not perfect to0!!

aku sebenarnya tatau nak tulis mcm mana. tatau nak 'karang' ayat baik2. huiii..*bluur meh.


tetibe lak teringat ayah aku pesan.

" kita ni kalau susah jgn selalu nak mtk tolong orang lain. cuba usaha dulu. kalau kita selalu BERGANTUNG pada orang lain. nanti orang tu tak selesa ngan kita. kita tak tahu hati orang. kita tak tahu apa yang dia anggap tentang kita. "

ayah aku pesan lagik...


" kalau kita senang, jgn lupa tolong orang yang susah. sebab mana tahu, masa kita susah nanti orang yang kita pernah tolong 2 tolong kita balik. kita tak tahu apa yang akan terjadi. bukan kita boleh tahu masa depan nnt cane. DAN, jangan pernah mengungkit tentang pertolongan yang kita bagi. Kalau kawan mintak tolong, kalau boleh, tolong la...SEBAB BILA KITA TINGGAL KAT HOSTEL, KITA HANYA ADA KAWAN. tak rugi kalau tolong orang. "




hmm..siyesly bukan tulis dalam keadaan emo. wakaka. juz teringat pesanan ayah.


tapi, betulkan apa yang ayah aku pesan? =='
miss him. *mud nak nanges.


byk masalah kowt skang. tarsing sane. tarsing sini. swing sane. swing sini. kawan-kawan pon ramai yang swing mwing skang.


notakaki :: rasa nak mula rutin baru la esok. hmmm...i'll try.



1 comments:

Ct Aja said...

hehhee... btl2, xde yg sempurna, trmasuk dr kta sndirikan....