.

.

Tuesday, June 25, 2013

. itu dia ujian .




Kenapa kita sedih?

Sebab apa kita sedih?

Kenapa perlu bersedih?

Sedih?


Hmm. Sedih. Sedih.


Sedih tu mesti ada penyebab. Sebab apa? Putus cinta? Putus kawan? Stress? Pointer rendah? Bergaduh?

Huhu. Ya. Ya, aku tulis entry ni sebab aku tengah down. Feel like a loser. Huh. Tak baik rasa diri loser. Sebab masing-masing ada kebolehan dan kelebihan masing-masing kan. Feeling down. Tak patut eh rasa macam tu.

Ya. Orang tu cantik. Orang tu cerdik. Orang tu kurus. Kita? Ingatlah, walau kita rasa kita tak perfect, ada lagi orang yang kurang daripada kita. Sekurang kurangnya kita sempurna.


Ahh. Apa aku merapu ni?


Yang aku tahu, Allah takkan turunkan ujian ketika kita bersedia, Dia turunkan ujian ketika kita tidak bersedia, sebab Dia nak tengok sejauh mana kemampuan kita. Dia nak uji kita. Dan aku berpegang pada satu ayat ni, Allah takkan uji kita kalau diluar kemampuan kita.

0 comments: