.

.

Friday, September 22, 2017

. Tips : Kedai Makan Halal di Ho Chi Minh City .


Fuh. Serius ni paling lama aku tak update blog. Last entry bulan April kot. Sibuk sangat dengan budak-budak nak UPSR. Bertimbun-timbun trip yang aku tak update. Plus, mood blogging kelaut. Dengan masalah hati nya lagi. HAHA!!

Ok, back to the topic lah. Aku nak review pasal restoran halal kat Vietnam ni. Trip aku November tahun lepas. Memang aku aim nak masuk semua restoran tu. Tapi tak sempat nak try semua. Perut kenyang yakmat weh. Untuk korang yang nak shoping, memang aku rekomen sangat-sangat korang stay kat District 1 ni. Kedai makan senang. Peniaga pun boleh berbahasa Melayu. Jalan kaki je nak ke Ben Thanh tu. Pakej-pakej pun banyak kat sini. 

Restoran yang aku pernah cuba aku dah review dalam setiap entry aku. Boleh klik link kat bawah nanti ok korang.



Sepanjang jalan tu memang banyak restorannya. Tapi makanan kat sini mahal sikitlah. Tu je yang boleh aku bagitahu. Alah, makan..apa nak berkira. HAHA. Kalau aku lahhh. Hehe. Restoran Hj. Man Sour tu aku tak sempat nak masuk.


Benda yang mesti korang cuba kalau datang sini, KOPI! Serius addicted gila dengan kopi vietnam ni haa. Hari pertama aku dah bedal 2 gelas. Korang rasa? Aku ni suka minum  nescafe. Tapi, kopi aku tak berapa nak 'go'. Yang peliknya bila datang sini, sekali cuba dah terpikat.


Next, roti vietnam. Cari akak ni ok. Peramah ( of course kena! ) yakmat ni.

Now nak tepek gambar makanan yang sempat aku try kat sana.




 Restoran Musakariem ( 1 Malaysia ). 

Menu :
Nasi Ayam Claypot. 
Nasi Paprik. 
Nasi Lemak Ayam. 
Air Kelapa (2)
Strawberi Smothies 
Harga : VD 345 000 ( VD 115k per person/RM 22.50  )



Restoran Halal Osman

Menu :
Meehun Sup Ayam
Kuey Teow Sup Ayam
Laksa Vietnam
Harga : VD 200k ( VD 66.7k per person/ RM 13 )

 
Restoran Halal Amin 

Menu :
Sup Ayam Vietnam
Nasi Putih
Nasi Ayam
Air kelapa (3) 
Harga : VD 170k ( +- RM 33.30 / RM 11.10 per person
 
 
Restoran Hjh Basiroh

Menu :
Nasi Goreng Ayam
Roti Canai 2
Popia Vietnam
Air kelapa
Teh tarik
Limau ais
Harga : VD 245k ( +- RM 47.94 / RM 15.98 per person )
 
 
 Restoran Kampung Melayu

Menu :
Nasi Goreng BBQ Ayam
Mee Sup Vietnam
Air kelapa 2
Jus longan
 
( yang ni ada brader belanja. hahaha.. )
 
So, boleh la korang pilih-pilih yang mana berkenan kat hati ok. Siap harga lagi aku up tu. ;)
 
happiness only real when shared ;)

link :


0 comments: