.

.

Wednesday, October 26, 2011

.rumahsayasyurgasaya.



Musim hujan kembali lagi. Aish. Rumah aku ni bawah bukit. Err. yeke? Entah la. Rasa dah atas bukit. Tapi rumah jiran tu atas bukit. Eh Pening dah aku. haha. Korang datang lah sendiri ek. Rumah aku dikelilingi hutan taw. Siyes Hutan! HUTAN. Haa. Tapi jangan pelik, sini ada 3G taw. Maju giteew...! Ala, dekat dengan UITM kan. Pencawang dekat je. Belakang rumah aku ni tanah UITM punya. Tapi belum dimajukan.


Depan ada kebun. Ada cili. Pokok mempelam, gajus dan sebagainya. Haha. Macam pelik je ayat aku tuh. :D Sebelah lak ada kebun tebu. Belakang hutan. Tanah ayah aku. Kononnya dulu ayah nak tanam getah lah kann. Beriya je dia tebastebas segala. Lepas tu tak tanam pon. Tak cukup duit katanya. Maklumlah. Ada anak pengikis macam aku. Haha. Tanah rumah aku ni 4 ekar je. Muatlah kalau aku nak buat rumah sebelah rumah ayah ni. Hehe. Adikadik yang lagi 3, sila beli tanah sendiri yea. :D ALong yang tua. Jadi along dulu buat rumah! Hee~




Haa. Tengoklah depan rumah aku ni kalau lepas hujan yang sangatsangat lebat. Aish. Skang ni dah ok sikit. Tanah pasir kat depan rumah ni dah mengeras sikit. Err. MENGERAS???? Haha. Apaapa jela. See? Tak pasalpasal kene park kete kat tepi2. Seb bek tak masuk longkang. Haha.


Kepada kawankawan yang nak datang rumah aku. Ada bran ke nak duduk umah aku? Hutan keliling kot. Aku rilek je dok sorang2. Dah biase. Dah hampir dua tahun lebeh tinggal sini. Korangg stok2 awek bandar. Saya ni orangg kampung je. Hehe. :D Siyes takut korang tak selesa. Hihi. Tapi manyak syokk ma tinggal sini banding dengan rumah2 yang aku penah tinggal b4 neh. Tak de orang. Sunyi. AMAN. Jiran..? Ada, sebuah rumah je, umah sepupu mak.. Ada 2 rumah yang SEDANG dibina. Tapi jauh sikit.


p/s # dengardengar gosip ayah nak sambung ruang tamu. persediaan anak sulung nak kawen kot. :D



6 comments:

Diya Edhayaa said...

nak kawen ke...?? nk kawen gk... hehe

ShahzCudin said...

besar laman..klo kwaen nt muat 6,7 khemah tu..

Umie Artoqiemie said...

saya pun ore kampung.. high 5 siket?

♥ cik kieranaa ♥ said...

@DE
ang xlayak lagi. haha.

♥ cik kieranaa ♥ said...

@Shah

haha. xde lah. kecik je tu.

♥ cik kieranaa ♥ said...

@UA

yeahhh! hehe.