.

.

Monday, August 15, 2011

:: don't give up yeahh....! ::







Hidup ni bukan senang. Ye tak? Susah. Banyak dugaan dan cabarannya. Sekarang ponn aku dah rasa banyak dugaan yang perlu aku tempuhi. Apatah lagi ayah dan mak aku yang dah berpuluh-puluh tahun hidup dan menyara aku dan adik-adik? Lagi besar tanggungjawab dan cabaran yang mereka perlu hadapi. Aku mula memikirkan nasib aku. Hmm....

Bukan senang untuk senang dan tak susah untuk jadi susah.
Kita perlu ingat. Bukan senang dan mudah Allah nak bagi kesenangan, kejayaan dan kegembiraan kepada kita. Kita perlu berusaha. Don't give up. Jangan mudah mengalah. Kita perlu sabar dan sentiasa berusaha.

Tapi betullah, kita manusia ni selalu alpa dan mudah putus asa jika usaha kita lambat membuahkan hasil. Namun kita perlu ingatkan diri kita. Tuhan itu Maha Adil. Dia akan tunaikan apa yang kita hajati dan apa yang kita usahakan. Sama ada cepat atau lambat jep. :)

Kadang-kadang aku pun give up. Tapi aku cepat-cepat lawan perasaan tu. Mungkin Allah nak uji kita. Sejauh mana kita berusaha dan terus tawakal kepadaNya. Kannnn? Mungkin kita tak cukup berusaha. Siapa tahu? Mungkin belum tiba masanya kita dapat apa yang kita hajati itu. Dan mungkin juga kita akan dapat lebih dari apa yang kita hajati. Sebab tu Tuhan lambat tunaikan permintaan kita. ye takk? Hanya perlu yakin dan percaya. Dia Maha Adil. Ok kawannn?


Ok lahh. Cukup untuk kali ini. Aku nak packing barang lak. Esok nak balikk! Uols pon take care yeah. Be good! :)




katasaya :: Hanya yakin dan percaya kepada Dia. >.<




notakaki :: aku sedang berusaha. don't give up! * abaikan gambar yang tak de kaitan tuh yea! :P*

1 comments:

Anonymous said...

hah..btol.kite xbleh putus asa.. selalu berdoa pada Allah agar diberi kekuatan dan perlindungan.. Insyaallah segalanya akan jadi baik..heheee