.

.

Tuesday, October 9, 2012

. makan yang sedap-sedap saje lah! .


Apa yang aku tengah fikir? Cuba fikir? EH. Melalut eh kau Cik Kieranaa! 

Huhu. Ekceli, aku tengah fikir nie. Bukan tengah fikir, sebenarnya aku berangan tadi b4 taip entry ni. Haaa. Berangan sambil buat-buat rungsing.

Runsing?

Yela oi. Tak lama dah nak cuti semester. Sebulan lebeh je lagi. Bukan cuti yang aku risaukan. Aktiviti masa cuti tu. Erm.. Ermm. Bukan pasal trip ke Bandung. Yang tu, setel. Haa la. Sebab dah dapat 100% sponsor daripada ayahanda terchiennnta. Hii.

Yang aku rungsing, erm. Pasal kelas memasak bersama emak? Eh. Tak rungsing langsung! Pasal ayah suruh aku training bawak kereta manual? Hmm. Langsung aku tak takut.

Habis tu? Haila. Intro dah panjang berjela ni oii. 

Erm. takut GEMUK lah! Huwaaa. Biasalah, perut macam monster. Makan nak banyak. Tak sedar diri tu macam doremon. Badan cepat naik. Adui la. Kat rumah payah sikit la nak kawal makan. Gila rugi kalau buat-buat diet. Haish. Guane neh. Guane. Ambe nok kuruh!


Aku takut je naik semester 7 nanti. Badan aku kembang macam belonnn. Aiiggo. Tak pasal-pasal pakwe larik. Eh. Ade pakwe ke? Perasan lebeh! Haha. But, hopefully, aku boleh buat-buat sibuk sampai lupa nak makan. #eh, lupa ke?# Takut lah badan aku jadi macam kat bawah ni.....

.
.
.
.
.
.



              SEBELUM CUTI                                  SELEPAS CUTI


Kang tak pasal-pasal kang. Orang lain makin kurus. Aku makin jadik doremon.  Adakah aku perlukan pertolongan?





Herbalife? 

Ahh. Makan banyak tak jadik jugak! Penat je shake hari-hari. Tapi makan dua tiga tong nasik. Gemuk jugak. Haishh. Apa lagi?







Teh Orang Kampung?

Aih. Ni berak je lebih. Haha. Kang tak pasal-pasal berulang pegy toilet. Huhu.






Julap?

Haa. Yang ni boleh. Kalau nak mati cepat. Sila-sila kan amal makan benda ni. Haha.


Kesimpulannya. AKu redha dengan ketentuan Tuhan. Dia yang Maha Mengetahui. Hihi. #ayat poyo je. Cakap je la nak makan banyak masa cuti nanti!#



p/s : Tajuk entry macam tak kena je!



6 comments:

nik ros said...

teh org kg tak berkesan tuk sis masa mula2 nak kurus dulu..ehehe
skrang ni tak yah susah nak kurus.sibuk nak naikkan berat bdn lak..ehehe

♥ cik kieranaa ♥ said...

@nik ros
wah. mcm mana nk kurus! argh. stres.

Rozuan Ismail said...

gemuk rupanya yang jadi risau ye.biaselah balik rumah mcm2 makanan ada.hehe. jgn risau ttg gemuk.comel apa

nadia said...

rilek cikgu rilekkkkk~
gemuk ke, kuwusss ke, comeyyyyyyyy doh okeh! :))

♥ cik kieranaa ♥ said...

@Rozuan Ismail

zzzzz. ayat selamat.
gemuk i2 comel eh. hii

♥ cik kieranaa ♥ said...

@nadia

huwaa. belom kawen da gemok ni nadia weh! guane cite!