.

.

Tuesday, November 20, 2012

. BANDUNG # Makan vs BSM .



Masih lagi hari pertama. Trans Studio!

Waktu ni semua dah meleperrr (penat).  Tapi, excited jugak nak tengok, mall terbesar di Asia Tenggara. Mula-mula sampai, Wow. Besarnya!. Cantiknya!




Tempat ni ala-ala Genting la. Taman Tema and mall. Siyes besar tempat shopingg ni. Menurut tourist guard kami, Mas Irfan, dorang nak tambah lagi keluasan tempat ni.Waduh-waduh. Besar bebenor kau!




Gegadis. Jejaka semua sedang shoot gambar kami. Korang bayang la. Berapa kamera yang ade. :P



Naik je tangga. Dah jumpa menara ni. Tiruan pon jadi la....



Sekitar Trans Studio



Ainul - Guwe - Bell - Syida





Semua dah buat muka selebet. Penat dan lapar. Yukk makan!


Cerita pasal makan. Banyak pengalaman yang aku nak kongsi pasal makanan kat Bandung ni. Malam kedua kami kat sini. Kami singgah makan kat restoran yang sangat awesome! Dekorasi dia cun sangat weh. Aku tak sempat la pulak nak amek gambar bagai. Sebab dah lapar kan. Restoran ni berkonsepkan buluh dan daun pisang. Fuhh. cun! Cun!



Nasi.




Ikan. Yang panjang tu isi ikan.



Ulam. Sambal dia pedasss gile seh. Mau berasap telinga. Aku pulak jenis yang suka dan gila makan benda pedas. Kena la tu. Yang kreatifnya, dorang letak sambal tu dalam daun pisang.



Makan guna daun pisang ya. Dah nama pun restoran Alas Daun. :P



Bagi korang yang datang Bandung dan nak rasa makanan kat sini. Tengok laman web ni k. Alas Daun


to be continued...


4 comments:

Pn. Sheila@CC said...

wow... syoknyer dh sampai sana... akak belum... huhu

ahsfantasy24 said...

g dop ajop ! ;p

♥ cik kieranaa ♥ said...

@Pn. Sheila@CC

jom la kak! best wooo!

♥ cik kieranaa ♥ said...

@ahsfantasy24

hehe. :P