.

.

Thursday, January 13, 2011

:: bila pendidikan dipolitikkan. kamilah mangsanya. pliz hentikan ok. ::




mak aih. panjang ye tajuk aku hari ni? op kos berbau politik. err. politik ke?

tak lah. juz nak protes. ye. kita harus bela nasib sendirik. tapi, pelajar macam aku ni. blog jela tempat luah perasaan. haha. ;p ok. hari ni kelas last aku kol 12.30-1.30. PSK-pendidikan sivik dan kewarganegaraan. ok. Mr. Teoh yang ngajar. best r dye ngajar. ade je permainan yg dye buat supaya kami ni tak bosan n tak ngantok. tapi hari ni dye cakap. dye cakap...

PSK dah di mansuhkan. ouh. wth? mansuh? wei. ape la weh. logik sgt lah ek kerajaan buat keputusan. dalam masa sebulan je 3 subjek kat sekolah rendah dimansuhkan. sampai kami guru pelatih pon kene tukar subjek minor. aku dah tak belajar PSK. tapi ganti dengan MUZIK. huh. apekah ini? tu lah dia. kalau dah dalam pendidikan pon masuk unsur-unsur politik.



subjek Kajian Tempatan, Kemahiran Hidup dan Pend. Sivik dah di mansuhkan. nak taw ganti dengan apa? Bahasa Tamil, Cina dan Kadazan Dusun. woih. apekah itu? dulu 3 subjek ni di ajar di luar sesi persekolahan. ok. apa rasional kerajaan nak mansuh KT, KH dan PSK? ni semua gara-gara KSSR yang ganti KBSR ah! urgh! ok. mane nak terapkan nilai-nilai murni...? ok fine. dalam subjek lain boleh terapkan 2 semua. tapi, dalam PSK, KH dan KT 2 banyak lagi yang berfaedah dari belajar bahasa T, C ngn KD tuh. kalau tak belajar KT, macam mana nak amek Geografi kat skola menengah? tak blaja KH, mcm mane nak amek KH kat skola menengah. oh. adakah Geo ngn KH skolah menengah pon kene mansuh? damn lah! KSSR mestilah penyambungnya KSSM kan? pandai betul bermain politik.

ok. kalau geo ngn Kh tak de. mcm mane lak ngn kat universiti? oh. haruslah kene mansuh gak an? ish. caca marba lah dunia pendidikan. *bak kata Mr. Teoh. ye. aku sangat setuju ngn lecturer aku. tak patut ah hapuskan subjek PSK, KT ngn KH. ish. sapelah yang buat keputusan dan thumbs down kepada sape yang luluskan tuh!

entahlah. ape nak jadi. lantak r. asal lepas blaja nanti aku dapat posting. ok. chill!


ni betul2 bace ok. haha....;p



gadis2 cun hang out bersama. FARAH.SYIDA.SITI.ROSSA.


*pixca purse kat atas ni tak de motif ek. saje nak kasi tau tadi kua minum ABC. ahaks~ cik FARAH belanje..! tengs dear! :)


9 comments:

BuLat i2 CirCLE said...

sabo cikgu jgn marah2???skung jd cm cekgu syida kew??ajo bdk2 nyayi??hehe

Diya Edhayaa said...

mmg xptot pn..
pd dya, psk kt n kh 2 adelh lbey baik dr bhse2 tu..
lpas ni, tgk r, dpt x nk terapkn nilai2 tuh..
serabut r cmni..
ape akn jd kalo ade yg lmah akademik, kh 2 kn dpt bntu dorg.. bg kemahiran sgle..
bak kate en.teoh td, tutup kedai r pgjian sosial pasni...

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

uhuks~
yela. cm dye.
knal cg syida?

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

dya >> yes. ade gak org sokong. mmg pntig pon KH. bg budak2 yg akademik kureng. dorang leh fokus lam kemahran tuh. kalau da kat skola rendah ta de basic. nnt ta leh la na masuk poli. IKM, kan? hancur da....!

BuLat i2 CirCLE said...

xknl pown..p pnh tgk video..jgn awk ikot die sudh..hek3

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

haha
xdenye...:)
masih waras...hehe.

CECOMEL said...

Sabar la banyak2.

```CheGu eRnA``` said...
This comment has been removed by the author.
```CheGu eRnA``` said...

apa jadi dgn guru yg mmg opsyen?