.

.

Monday, January 17, 2011

:: kami mangsa. dimanakah pihak bertanggungjwab? ::

pehh.. tajuk tak menahankan? haha. tapi, betul ape tajuk ni ngn ape yang nak aku sampaikan ni. ok. kita tengok pixca sambil bercerita ok. Kejadian pada 1.1.2011


ok. jalan nak masuk umah aku, kecik je. boleh la agak-agak muat 2 kereta. 2 pon semput. then. ade satu sungai yang merentasi jalan ni. *cewaah...berilmu ayat aku.! haha. air sungai 2 cetek sangat. kalau hari2 biasa, orang akan cakap 2 parit dan bukannya sungai. tapi, musim hujan. air sangat banyak, dalam dan deras wa cakap lu! seremm... pas2, berlakulah hakisan seperti gambar di bawah. sila lihat ok. ;p



kejap hujan. kejap tak. mase aku kua ngan adik aku. aku sempat berhenti n tengok mcm mane keadaan jalan 2. mak ai...seremm... adik aku cakap. jalan ni ta kan lame. 2 3 har lagi runtuh neh. hai..mane lah ketua kampung ni. takan tanak baiki? rosak sikit, baik kita baiki terus...



then...tetibe gempar 1 kampung. jalan dah putus! wah..sehari before aku nak ke kampus. aku pon ape lagik. mase 2 tak hujan. aku start motor. merempit ke tempat kejadian. dekat je pon. 2 minit je dari umah.

sampai2 je..wah! kereta tak leh masuk. motor pon. jalan kaki pon kene lompat. putus terus. niat di hati nak snap pixca nak anta kat SINAR HARIAN. tapi, tetibe...
HUJAN! pehh..siot giler. lantas aku memecut 135LC aku dengan lajunya..kah3..tak pasal2 kuyup!

semua rungsing. esok sekolah kan? AHAD kat Kelantan sekolah ok. tapi, nasib baik gak. Malaysia menang Piala Suzuki. Kami cuti hari Ahad tuh. Tapi, aku pening. Macam mana nak keluar? esok dah nak g kampus. Ngan eletrik terputus. TNB nak masuk tak leh. Jalan putus. Then, orang2 TNB masuk ikot umah nenek aku. Ikot kebun getah you! huhu. Thumbs up 2 TNB!

Tapi kesian lah. ade kereta yang tak leh keluar. Jalan kaki je. Nasib baik APis's car kat UITM. so, selamatlah aku. Boleh balik maktab dengan selamat. Kalau kereta dah ada kat umah? Mampos gua. nak balik kampus ngn hape??????????



keesokan harinya..ini yang terjadi!

tadaaa....!!

dorang susun kayu then letak jambatan kecik. wah. seram wak! aku sempat sekali je lalu ngn MY LC. serem kot...! silap haribulan. jatuh dalam sungai der! haha. ni pixca aku snap mase aku nak balik kampus. ayah terpaksa hantar naik motor sampai kat jalan luar. Adik aku tunggu kat situ bersama keretanya! See? My dad pon tak berani nak lintas. Tolak je motor 2.


bawah ni pulak pixca gedik yang di snap oleh adik aku mase 2 3 hari b4 kejadian.



selepas seminggu di kampus. Syida ajak aku balik. so aku balik,...dengan Amin n Atie. aku ade tulis entry pasal 2. klik sini.


adik aku cakap. kereta tak leh masuk dah. hari 2 boleh je sebab dorang letak kayu. skang xleh. dah la air sungai melimpah ruah!
tengok bawah..



pe kes? pakai baju santek2..tapi men banjir! hehe...;p
see? air sungai 2...


ni haa...rupa terbaru jambatan setelah seminggu aku ke kampus. seram nak lalu wakkk!!!


tengok neh. heshh...bahaya sgt2. budak2 sekolah terpaksa jalan kaki untuk keluar.


kesimpulannya, kemanakah orang-orang yang bertanggungjawab untuk selenggara benda neh? report. report. memang la kami report. tapi tindakan pihak terbabit? yilekkkkK! aku bukan nak berpolitik ke hape. ADUN or we called Tok wakil do nothing ok! bagi duit rm50 untuk potong kayu n buat jambatan uzur tuh? walawei...sia-sia je sape undi pemimpin tuh. Thats way my dad undi UMNO. perwakilan kat kawasan aku ni dari parti PAS. Tak de tindakan pon? Haih. Aku dengar, Tuan Jazlan nak datang lawat kawasan n baiki jalan. Eh..dia bukannya Tok Wakil tempat kita kan? mane pemimpin yang korang undi? tak turun kawasan pon tengok. so kat sini kita dah leh nampak kan? so, sempena umur aku dah 22 tahun. aku dah boleh mengundi.siyes aku cakap aku nak undi orang yang boleh bela nasib kami dan bukannya lepas dapat jawatan. terus lenyap dan senyap!



2 comments:

qasehraihan said...

uiksss...so seram..
waaaa....aik pkai header baru..tempah kat ne dik??

♥ 미스 kiera ♥ said...

mmg seram pon kak.
header buat sndirik..hehe
2 kaki saye 2..:)