.

.

Thursday, March 24, 2011

:: sikap bagus aku ::




uiks. sifat ke sikap? sikap la kan? em. tetibe je dalam kelas ni. aku ada idea nk tulis bnda ni. hmm..ni pada padangan dan pendapat dan juga sikap aku sendiri. mungkin sebab aku di ajar macam tu sejak sekolah. maklumlah. mrsm. wakaka...*masuk bakul angkat sendiri la ye. haa..yg ni jgn ikot. riak namenye. hehe.

ok. 1st perkara yang ok la untuk korang ikot. ni memang berlaku dalam kalangan kita jek. BOLEH TAK DIAM KEJAP? BERATUR JAP BOLEH TAK? KALAU TAK PERFECT OR BARISAN YANG STRET AN. TAPI, BIA AH NAMPAK BARISAN. BUKANNYA BERSEPAH.*sori bahasa kasar. ;p contoh situasi kat perhimpunan pagi. em, kita cuba disiplinkan diri kejap je. beratur la jap. tengok org len leh je beratur. kenapa kita tak leh? senyap jap je mase orang depan ngah bercakap. nak gak tahu ade pengumuman ke ape. bukan nak kate aku PERFECT, aku kadang2 ade gak bercakap, MANUSIA, TAK LARI DARI MELAKUKAN KEKHILAFAN. tapi, at least AKU ADA KESEDARAN UNTUK 'HORMAT' ORANG KAT DEPAN. lantak korang ah nak cakap aku poyo ke. bajet baik ke. perasan bagus ke. aku juz nak kasi pendapat oke. korang cakap belakang. aku yang dapat pahala. chill!


satu lagik. masa pembentangan dalam kelas. pliz la. tutup jap lappy. bukan suruh shut down. tapi, jgn main lappy. fesbuk ke. buat keje ke ape ke. FOKUS JAP JE. cuba kita letak diri kita kat tempat orang yang tengah bentang. KECIK HATI KE TAK. MASA KITA BENTANG, ORANG LAIN TAK BAGI PERHATIAN? BUAT BENDA LAIN. RASA MACAM BERCAKAP NGAN TUNGGUL JE. *situasi ni berlaku masa pembentangan bila lecture xde jek.

hmm. aku cuma bagi pandangan aku dalam situasi yang berlaku di sekeliling aku. suka hati la korang nak cakap ape. tapi, SEMUA YANG AKU TAIP NI. ADA KEBENARANNYA KAN? dan, memang kita buat semua tu rite? ^^,

even korang nak gelak kat aku pon. go on. tak kesah. at least aku ada kesedaran i2.

' inshaAllah, bila kita memudahkan urusan orang lain, Allah akan memudahkan urusan kita juga.. Amin..!'

selamat beramal!


0 comments: