.

.

Tuesday, January 1, 2013

. aku mula kira cuti .




Rasa macam semalam aku balik rumah untuk menghabiskan cuti semester. Rasa baru semalam aku pegi Bandung dengan kawan-kawan.  Kejap je masa berlalu kan? Aku dah kembali ke sini untuk sambung  baki-baki pengajian aku di tahun akhir.

Sungguh. Aku rasa cepat gila masa berlalu. Aku sampai sini. Masuk bilik. Terus aku moody. Kau penah tak moody tanpa sebab? Mula-mula aku tak tahu kenapa aku moody. Bila aku pikir balik. Ya. Aku tahu. Sebab aku rindu rumah. Gila betol la. Baru je sampai, dah rindu.

Heii! 24 tahun dah. Homesick lagi. Buat malu je beb. Tapi, ada haku kesah?

Jap lagi mesti aku tido sambil kelip-kelip tengok syiling. Kalau kau tak caye, meh datang bilik aku.  +_+. Aku mesti teringat masa kat umah. Makan dengan adik-adik. Tengok tv sama-sama. Bergaduh. Bising satu rumah. Mesti aku teringat masa kami pegy shoping. Hari Sabtu je, mesti pegy beli makanan untuk penuhkan stok. Semua selera besar. :D Lepas tu, mesti makan-makan kat luar. Lepas tu.. lepas tu.. Lepas tu mesti aku teringat semua.

Aku jugak mesti ingat benda-benda yang tak patut aku buat masa kat rumah. Dan mesti aku menyesal dan taknak buat lagi. Aku mesti ingat aku marah adik-adik. Dan aku sekali lagi menyesal. Begitu lah seterusnya.

Lepas ni aku mesti sebakkk dan terus dengar lagu kuat-kuat sampai tertidur. Kang tepon kat orang-orang kat rumah, takut termenangis pulak.



Semoga aku selalu tabah di tahun akhir pengajian.



 p/s : argh. bosan nya kat sini! alone dalam bilik. kalau kat rumah, menghadap tv dengan adik-adik. gaduh dengan adik. +_+


0 comments: