.

.

Wednesday, January 9, 2013

. mencari sambil merewanggg! .



Nak cerita benda yanggg dah basiii. Bia ah. Aku nak tulis jugak. Nanti anak cucu aku boleh baca kisahh aku bila dorang besar nanti. #kawen pon belommm. ;p #

Last weekend, aku dan klasmate(s), Adaa, Farah and Syida pegy Raub semata-mata untuk 'melawatt' sekolah yang bakal kami berkhidmat. SK Gali = done! SK Raub Jaya = done! So, misi mencari rumah area Raub. Dah la kami bertolak ke sana dah pukul 2.30 ptg. Cari sekolah lagi. Semputtt. XOXO

Segala taman perumahan yang ada kat bandar Raub kami pusinggg. Last sekali, kami ambik semua contact number penyewa rumah. Tapi malangnya, kami tak snap pon gambar rumah yang kami tengok. Even dari luar. Tsk..! T_T


Sk Raub Jaya. Cuba cari di mana aku. Ngeh3. XOXO

Second day.

Kami janji dengan 3 owner rumah, nak tengok kat dalam. Dua rumah kat Taman Amalina Bestari which is homestay, fully furnish and dedua RM800 permonth. Yang bezanya, satu rumah tu siap ada air-cond, besar and ada wifi. Of course lah yang ni kami pilih sebab harga sama, tapi rumah lain-lain saiz. And last one, kat Taman Mutiara. Rumah kosonggg. Huh. Actually kami nak yang fully furnish. Sebab nak duduk lama kan. :)


Kononnya setel pasal rumah. Bila tengok jam, 'ahh. awal lagi. baru pukul 12 lebih. naik Fraser jom!' 

Kali kedua aku ke sini. Tak hade apa pon. Untung rehat-rehat minda, santai dengan family or honeymoon boleh la. Kami naik sana, tak buat apa pon. Makan then main kayuh-kayuh. XOXO




Sempatt lagi uols!



Alahai 'rendanggg' nya aku. Huuuuu.


Tempat wajib photoshoot! Haha.

Housemates. Syida, Adaa and Zura




Adaa, me and Amin. Jejaka berbaju belang ni blogger jugakkks. Ni haa link blog dia. - blog cap ayam


Setelah kami semua mengadakan perbincangan meja bulattt. Kami sepakat menyewa rumah kat Taman Amalina Lestari yang ada air-cond itewwww. Wifi pon hade ko! RM600 per month and deposit letrik dan air RM200 for 3 month. Thanks pada owner yang kurangkan sewa. :)


p/s : heavennya serumah dengan klasmate sendiri. kami berEMPAT sahaja! can't waittt!


0 comments: