.

.

Wednesday, January 16, 2013

. sedih bila negeri kelahiran di hina .



entry di taip dalam keadaan emosi terganggu.


Amaran awal - kalau anda TRW haters, sila jangan baca entry ini.

Kenapa aku mesti baca? Arghh! Menyesalll! Dah tahu diri tu cepat 'naik darah', cepat 'panas', pegy baca jugak komen kat BH online. Sumpah aku panas. Meh sini aku print screen, korang baca sendiri

Gelagat penyokong cipta gelisah pasukan

Kota Bharu: Anggota polis terpaksa mengiringi kira-kira 200 penyokong Johor Darul Takzim (DT) masuk ke padang selepas penyokong Kelantan bertindak membaling botol minuman ke arah mereka sebaik perlawanan tamat di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, malam tadi.
Mereka berada di tengah-tengah padang selama kira-kira 30 minit dan hanya dibenarkan keluar dari stadium pada jam 11.30 malam selepas penyokong Kelantan bersurai.

Tindakan penyokong pasukan itu adalah di luar kawalan dan saya meminta maaf bagi pihak KAFA atas apa yang berlaku," Tan Sri Annuar Musa, Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA)
Polis kemudian mengiringi mereka keluar dari stadium untuk menaiki empat buah bas sebelum pulang ke Johor Bahru.

Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa yang kesal dengan kejadian itu berkata beliau bagi pihak KAFA berasa kecewa apabila penyokong membaling mercun ke padang selain objek kepada kira-kira 200 penyokong Johor selepas tamat permainan.

Berita Harian


Persoalannya, adakah pihak BH ada di tempat kejadian? Dorang tahu ke apa yang berlaku dalam stadium? Tahu tak mereka fans TRW di provok? Ok, memang salah fans TRW sebab buat kecoh, baling botol bagai. Tapi, kenapa kami sahaja yang di salahkan? Orang yang memprovok tak salah kah?






Baca betul-betul komen di atas.

Kita boleh menilai orang negeri mana yang suka mengutuk, kebanyakan yang mengeji di sini adalah bukan dari negeri Kelantan. Maka nilai sendiri tidak perlu cakap lebih-lebih, yg guna perkataan berbentuk kejian, makian, kata nista disini semua ditujukan kepada orang kelantan. Sebenarnya yang mengata itu adalah lebih teruk daripada yang dikata.
 



Kepada fans TRW yang buat onar. Baling mercun, baling botol, pleasa behave urself. Macam mana orangg nak respect kita? Kalau perangai kita macam tu? Be profesional..! Hanya segelintir yang berperangai 'hudohh'. Bak kata pepatah, kerana nila setitik, habis susu sebelanga. Mohon fans yang 'hudoh peel' ni insaf dan fikir sejenak. Kita marah kalau orangg kutuk kita, tapi kita fikir, sikap dan perangai kita macam mana? Orang tak kata kalau kita tak buat. Am i rite? Banyak kali dah admin fanpage kita nasihat supaya kita jaga adab. Behave! Behave!. Aku tengok fans TRW dah mula profesional, tapi tetiba je semalam ada yang 'nyettok'. Aku faham, korang kena provok kan?

Kepada fans negeri lain jugak, bukan semua fans TRW bersikap macam tu. Hanya segelintir. Fans negeri lain pun ada jugak yang 'hudoh peel'. Negeri mana-mana pon sama je. Cuba korang fikir yea!

Soalan : Adakah korang akan berdiam diri kalau di provok? Tipu la kalau tak rasa 'panas' kan?


Moralnya di sini, toksey panah gak, tok soh baco awal-awal. #menyirap darah bila orang kutuk negeri kelahiran aku.


Pemain samo pemain pun berbaik. Tiada sebab kita sebagai penyokong tak kira penyokong kita atau lawan untuk bergaduh sana sini. Tadok buleh gapo skaro baloh pun. Media pun x perlu menulis berat sebelah pasal insiden semale. Bui adil baru ore panggil Media 1 Malaysia..kemah.gkg - KelantanFA.com
Foto : Kelate.net



p/s ; peduli hape aku kalau orangg tak suka negeri aku. listen! listen! listen! let me speak! Im proud to be a Kelantanese!


2 comments:

Aisya Sensei said...

haishh..panah ati kakloh..

ahsfantasy Ryu said...

Haa.. wat lek gitu jah,
mulut oram meme ssh nk tutup~